Äta innan träning

När jag ska träna brukar jag försöka äta ett rejält mål cirka 3 timmar innan träningen för då hinner kroppen bryta ner näringsämnena och sedan sända ut energi till musklerna. Det här målet brukar bestå av proteiner, fett och kolhydrater. Jag brukar försöka få i mig kött eller fisk samt en hel del grönsaker till det och lite nötter gärna. Det innehåller då bra ämnen som är viktiga att få i sig innan träning. Den här fiskrätten jag tidigare nämnt, sjörövarfisken, är ett bra exempel på en måltid som är lämplig innan träning.

Ladda upp precis före träning

Jag brukar äta ett uppladdningsmål precis före min träning, ungefär 30 minuter innan. Det brukar inte vara något stort mål utan endast ett glas med mjölk eller någon frukt. Det här målet är viktigt för att få i sig vätska, kolhydrater, protein samt mängder av mineraler och vitaminer precis innan träning. Det här lilla mellanmålet är viktigt för att generera extra kraft och ork till träningen och bidrar till att kroppen inte bryter ner musklerna istället, i syfte att erhålla energi. Så ett rejält mål mat några timmar innan träning och sedan ett sådant här mindre mellanmål direkt innan träningen brukar jag stoppa i mig och det fungerar utmärkt för mig.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *